Wednesday 24 June 2015

Cahaya Ramadhan

Cahaya Ramadhan...

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat ku lalui
Dengan sempurna
Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula...

Bait bait nasyid ini amat mendamaikan jiwa mama. Syukur ke hadrat Allah dengan izinnya dapat kita semua bersua lagi dengan Ramadhan. Bulan pesta ibadah. Bulan penuh promosi untuk melipatgandakan amalan kita.Mama doakan semoga kita semua beroleh rahmat dan keberkatan Ramadhan ini. InshaAllah.

Mama percaya dalam kita sibuk menjalani ibadah di bulan Ramadhan ini pasti adik-adik, akak-akak, ibu-ibu sedang sibuk menyiapkan baju raya, langsir raya, kuih raya dsb. Tapi jangan lupa untuk membelai kulit wajah tersayang.

Kadang-kadang tu tudung ke shawlnya harga mahal ya ampun sampai 3 digit..baju pulak dari material satin velentino yang cantik beralun..manik2 melata menghiasi baju..memang glamour gitu..
Tapi kulit wajah kusam..berjerawat..jeragat..kena pulak make up tebal-tebal..nak nampak original make up teknik natural.. guna pulak..camera 360..zaman canggih kan..tapi takkan seronok bila menipu diri sendiri..

Mama minta maaf andai tulisan mama mengguris hati.Bagi mama apa salahnya mencuba merawat kulit wajah yang dipinjamkan Allah kepada kita.Terlanjur tu..Mama nak kongsikan set penjagaan wajah yang mama amalkan iaitu Dqistee Beauty. Ada sabun pencuci muka, Day Cream &Night Cream. Ini asas je tapi yang ini pun mencukupi buat surirumah sepenuh masa seperti mama dengan empat cahaya mata yang kesemuanya lelaki.

No comments:

Post a Comment